In love with Australia - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu In love with Australia - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu

In love with Australia

Door: Danielle

19 Juni 2014 | Australië, Airlie Beach

Sorry, sorry, lieve mensen, het is echt al bijna een maand geleden dat ik het vorige verslag heb geschreven, maar ik heb het zo druk met allemaal leuke dingen doen. (en ik was al een keertje eerder begonnen, maar toen had ik per ongeluk heel mijn verhaal verwijderd)

Maar eerst de vraag hoe het met mij gaat.. Met mij gaat het echt super! Ik ben echt heel erg aan het genieten van alle dingen die ik hier zie en ook van alle mensen die ik hier ontmoet. Het is zo leuk om te merken dat alle backpackers zo open staan voor nieuwe contacten en daardoor heb je meestal binnen 5 minuten alweer nieuwe vrienden. Ook de vrijheid die ik nu heb is echt heel erg fijn. Je hebt geen verplichtingen dus je kunt gewoon doen waar je zin in hebt en daar ten volste van genieten. Ik wou dat ik langer dan 3 maanden had en nog veel meer kon zien van dit mooie land.

Omdat het alweer een maand geleden is en ik nu echt aan het backpacken ben, is er echt zoveel gebeurd en heb ik zoveel dingen gedaan! Ik ben blij dat ik een dagboek bij houd anders was ik al meer dan de helft vergeten.

De laatste dagen in Melbourne heb ik echt genoten. Het is zo fijn om bij een warm gezin te verblijven en je daar echt thuis te voelen. Ook de mensen waar ik ging oppassen en schoonmaken waren zo lief en zo geinteresseerd. Wij als Nederlanders kunnen heel wat leren van de mentaliteit van de Australiers.

Het weekend voordat ik echt ging backacken had ik last-minuite een 4wd-tour geboekt langs de Great Ocean Road. Dit was echt geweldig! Misschien hebben jullie wel wat foto's voorbij zien komen, maar ik ga ook binnenkort weer even proberen om wat foto's op deze site te zetten.
Met de tour heb ik vooral veel in de auto gezeten, maar dit was echt super leuk! We gingen namelijk door allemaal modderpaadjes door een soort regenwoud en ik denk dat we wel 5 keer vast zaten in de modder. 1 modderpoel was zo diep dat we opeens op 45 graden naar de zijkant stonden. Ook het kamperen met de groep was ontzettend gezellig! Ik was dan wel echt de jongste maar dat maakte echt totaal niet uit. Hier heb ik ook voor het eerst echt onder de sterrenhemel geslapen en dat was zo gaaf! Je ziet hier namelijk helemaal de Milky Way lopen en daarnaast kon je Mars ook heel goed zien.
Ook gingen we tijdens deze tocht koala's spotten en die waren er dan ook heel veel! Echt ontzettend leuk om ze gewoon in het wild in een boom te zien zitten! Diezelfde dag zijn we ook naar 2 mooie watervallen geweest. Voor 1 moest je ook een stukje lopen door een mooi bos. Van de Great Ocean Road zelf heb ik niet zoveel gezien want deze reden we toen het schemerde. Wel heb ik de mooie 12 apostelen gezien en hele mooie inhammen van de zee.

Daarna werd het tijd om echt te backpacken :D Ik pakte op donderdag 29 mei de nacht bus richting Sydney en toen kwam ik daar de volgende morgen vroeg aan. Het was best wel een beetje vreemd om daar als klein meisje alleen in een grote onbekende city te staan. Gelukkig had ik afgesproken met de jongen waar ik ging couchsurfen. Hij was ontzettend aardig en hij heeft mij de eerste dag ook een leuke rondleiding gegeven door Sydney. Het was heel cool om het Opera House een keer in het echt te zien. 's avonds ging ik alleen naar een gratis rondleiding door de oude wijk van Sydney; 'the rocks' Dit was erg leuk en ik ontmoette hier ook een aardig meisje uit Rusland waar ik daarna nog gezellig een drankje mee had gedaan. Tijdens deze rondleiding was ook het VIVID festival. Daarom was het Operagebouw verlicht. Dit was dus ontzettend gaaf om te zien!

Mijn tweede dag ik Sydney ging ik met mijn Couchsurfer richting the Blue Mountains. Het weer zat niet zo mee, dus dat was erg jammer. We gingen naar 2 watervallen, maar 1 konden we totaal niet zien door de mist. Ook gingen we naar de Three Sisters; een mooie rotsformatie met drie punten. Hier maakten we een kleine wandeling naar de zijkant van de rots en vanaf hier had je echt een heel gaaf uitzicht. Aan de ene kant had je een heel mooi en helder dal en aan de andere kant zag je geen meter voor ogen door de mist.

Mijn laatste dag in Sydney ging ik eerst naar Bondi Beach. Vond het alleen niet zo bijzonder, maar dat kwam vast door het weer want dat was best wel slecht. 's middags had ik een whale watching tour geboekt en dit was ook echt ontzettend leuk! Ik heb 3 walvissen gezien en ze sprongen best wel vaak uit het water.

's Avonds nam ik de volgende nachtbus richting Byron Bay en ik hou echt van Byron Bay. Het is echt zo'n schattig klein dorpje aan het strand! Ik heb dan ook 2 dagen lekker op het strand gelegen. Het was trouwens heel grappig en toevallig, want toen ik in mijn hostel kwam lagen er nog 2 Nederlandse meiden op mijn kamer en er was nog een Nederlands meisje. Met hen heb ik dus veel opgeschoten. Ik heb met hen ook een leuke wandeling gemaakt naar de vuurtoren van Byron Bay. Vanaf hier had je echt een supermooi uitzicht over de zee en vanaf hier had ik weer een aantal walvissen gezien. Toen we terugliepen over het strand richting het hostel, was er ook echt een prachtige zonsondergang. Ik heb echt in mijn hele leven nog nooit zo'n mooie gezien.

Na een aantal dagen was het tijd om weer te vertrekken naar mijn volgende stop; Brisbane. Ik zou hier verblijven bij een echtpaar waar een vriend voor een half jaar heeft gewoond. Toen ik hier aankwam werd ik echt heel hartelijk welkom geheten en ik voelde me ook echt al heel snel thuis. Ze waren echt zo erg lief en ik ben dan ook voor een paar dagen echt verwend!
Met Maida, haar moeder en nog een vriendin gingen we naar Lone Pine Sanctuary. Dit was echt zo leuk want ik had een koala geknuffeld en kangoeroes geaaid! Daarna gingen we gezellig even naar de stad en Maida gaf me een kleine rondleiding over Southbank en er was ook een avondmarkt. Omdat het even duurde voordat de avondmarkt begon hadden we ook nog een klein wandelingetje gemaakt naar de Botanische tuinen. Hier stond echt zo'n geweldige boom! Je kon hier echt in verdwalen want heel veel taken doken de grond weer in om weer verder te wortelen.
Mijn laatste dag in Brisbane ging ik met Maida en Peer een rondje maken langs alle mooie plekjes van Brisbane. We reden eerst eens stukje langs de mooie kust en daarna gingen we richting de botanische tuinen onder Mount Coot Tha. Dit is echt de mooiste Botanische tuin die ik ooit heb gezien. Echt zoo gaaf! Daarna gingen we Mount Coot Tha op en vanaf hier had je een heel mooi uitzicht over de stad. Daarna moest ik jammer genoeg weer richting mijn bus naar mijn volgende bestemming; Noosaville.

Hier sliep ik ook bij een couchsurfer en hij was ook echt heel aardig en had een heel mooi appartement. Hij liet me toen ik aankwam eerst een mooi uitzichtpunt zien over Noosa, maar de zon was al bijna helemaal onder dus je zag niet zoveel meer. Die avond een gezellige avond gehad en de volgende ochtend moest ik vroeg uit bed voor een tour door de Everglades. Dit is een natuurgebied met heel veel water.

Maar dat vertel ik even de volgende keer want het is nu al zo'n lang verhaal en ik moet zo weer naar een volgende tour langs de Whitsundays ;) Ik moet even kijken wanneer ik de foto's op de site kan zetten. maar ik ga mijn best doen om dit zo snel mogelijk te doen.
Lieve mensen tot over 3 weekjes, want dan is mijn trip alweer voorbij, het gaat echt zooo snel!

• 19 Juni 2014 - 06:57

D.v.d.Kooij:

Wat een mooi verhaal weer. Geniet ervan om het een beetje mee te beleven. Goede reis verder en ja, aan alles komt een end, ook aan de leuke dingen. Tot gauw. xxxxx