The beginning - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu

The beginning

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg

17 April 2014 | Australië, Melbourne

Lieve vrienden en familie,

Ten eerste wat leuk dat jullie dit allemaal lezen terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit.
Op dit moment lig ik heerlijk in het zonnetje en moet ik uitkijken dat ik mijn rug niet verbrand. Het is nu zo'n 25 graden met een strak blauwe lucht. Jammer genoeg is dit waarschijnlijk wel de enige dag van mijn vakantie dat ik zulk weer heb, dus ik ben er echt heel erg van aan het genieten. Maar ik zal beginnen bij het begin, want ik zit hier nu al weer 4 dagen.(t gaat echt heel snel!)

Zaterdag was het dan eindelijk de dag waarop ik gewacht had, die dag vertrok 's avonds om half tien mijn eerste vliegtuig naar Dubai. We vertrokken ongeveer om 5 uur richting papendrecht om nog even afscheid te nemen van mijn opa en oma en daarna zijn we(mijn ouders, Edwin en ik) nog even wezen eten bij de KFC om te vieren dat ik wegging ;)

Rond half 8 kwamen we aan op het vliegtuig en gingen we mijn bagage wegbrengen. Hier had ik al gelijk wat probleempjes, maar die waren snel opgelost :) We hadden nog even een klein rondje gemaakt over schiphol en toen moest ik me nog bijna naar de douane. Hierdoor hadden we maar heel kort om echt afscheid te nemen; dit was maar goed ook want, lieve pap en mam, ik had toch echt wel even een brok in mijn keel. Daarna was ik gelukkig snel door de douane en de handbagagecheck, dus kon het wachten op het boarden beginnen. Maar toen begonnen ze opeens om te roepen dat we wat vertraging hadden omdat het vliegtuig bij de vorige landing te hard was geland en dat ze waarschijnlijk pinnen het landingsgestel moesten vervangen. Uiteindelijk heb ik nog 3 uur gewacht voordat het vliegtuig echt vertrok. Gelukkig geen 4 uur want dan zou ik mijn volgende vlucht gemist hebben.

Het vliegen ging echt prima. Ik zat bij het raam naast een echtpaar die onderweg was naar Zuid-Afrika. Dit waren erg lieve mensen. Uiteindelijk vertrok ik dus om half 1 's nachts en het was echt een heel erg heldere nacht. Het uitzicht uit het raampje was dan ook echt fantastisch! Wat is het nachtelijke Nederland mooi! Allemaal lichtjes in vele verschillende dorpjes en de maan die weerkaatste in de slootjes tussen de weilanden.
Verder ging de reis echt zo voorbij, filmpje kijken, slapen en lekkere luieren.

Voordat we gingen landen in dubai maakte we eerst nog een grote bocht over de woestijn wat natuurlijk ook heel mooi was! Al die heuvels en hoever je ook kan kijken, je ziet alleen maar zand. Ook Dubai is een hele bijzondere stad. Van boven is het net een grote zandbak met kleine gekleurde huisjes erin geplant.

Toen ik op Dubai lande was het daar net 8 uur geweest en was het dus nog erg vroeg. Je merkte al wel gelijk dat het daar erg warm was en de zon die scheen daar volop. Toen ik naar buiten stapte kwam ik een Nederlandse vrouw tegen die hetzelfde vliegtuig moest hebben als ik, dus dat was handig. Ik vroeg of ik met haar mee kon lopen en dat was prima, maar had ik dat maar nooit gedaan ;) wat was dat een stresskip. We hadden nog een half uur voordat we moesten boarden en die vrouw rende echt heel het vliegveld over en ik kon dus helemaal niet genieten van al het mooie op het vliegveld van Dubai. Het was allemaal zo luxe en groot! Hele wanden waar watervallen naar beneden stroomde en glazen liften die je van hot naar her brachten. Ik heb in 2 verschillende liften gezeten en ook nog een trein om bij de goede gate aan te komen. Hier moest ik weer door de check en hier waren ze toch wel heel wat strenger dan op amsterdsm. Ze gingen heel mijn tas door, maar vonden gelukkig niks verdachts :p

Op dubai had ik ook weer 2 uur vetraging, maar hier vermaakte ik me wel. Had even gespeeld met een Brits jongetje en heb met mijn buurman keihard gelachen om een man die heel hard aan het snurken was. Na die 2 uur mochten we het vliegtuig weer in en de 13 uur dat ik daarin zat ging ook weer zo voorbij. Aan het begin had ik nog een heel mooi uitzicht op de skyline van Dubai en zag vanaf hier ook de hoogste toren ter wereld; Burj Khalifa. Bijna aan het eind van de reis had ik uitzicht op een hele mooie zonsopkomst die de hemel oranje en roze kleurde, echt heel gaaf.

Snel daarna kwam ik aan in Melbourne en kon ik mijn nichtje en tante, die me kwamen ophalen, weer in de armen sluiten.
Op weg naar het huisje van mijn oom en tante gingen we al een stukje door de stad en natuurlijk langs het strand. Zij wonen namelijk in Brighton dat ligt aan de baai. Afgelopen dagen vooral veel tijd in gehaald met mijn lieve familie. Heerlijk waterbalonnen gevechten houden met mijn nichtje en neefje en gezellig gedaan. Heerlijk 'frozen yoghurt' gehaald met tante en mijn neefje en mijn nagels laten doen met mijn tante en mijn nichtje, echt ontzettend leuk!

Gistermiddag is mijn tante richting Nederland vertrokken en als het goed is, is ze al op Nederlandse bodem gestapt. 'S avonds ben ik samen met mijn oom, neefje en nichtje naar de pier geweest van st. Kilda. Aan het eind van deze pier was een grote rotspartij waar allemaal kleine pinguintjes zaten, echt ontzettend schattig! Vanaf dit punt had je ook een heel mooi uitzicht op de skyline van Melbourne. Jammer genoeg deed mmijn camera een beetje raar, maar ik kom er vast nog vaker :) Daarna nog gezellig een ijsje gegeten en was het toch wel weer bedtijd voor mijn lieve nichtje.

Zoals ik net al zei is het vandaag echt super lekker weer. Daarom ben ik met mijn neefje en nichtje lekker een stukje wezen fietsen en hebben we op een leuk grasveldje gepicknickt. Hier zaten ook allemaal leuke vogeltjes die je im nl niet tegenkomt. Daarnaast was het best wel raar om hier te fietsen, sws moet je hier aan de linkerkant van de weg rijden en is het verkeer totaal niet berekend op fietsers zoals in Nederland. Hier zie je dan ook maar heel weinig mensen fietsen.

Verder gaat het met mij helemaal prima en ben ik heel benieuwd naar wat de rest van de weken mij gaan brengen! In ieder geval staan er dit weekend al veel leuke dingetjes op het programma want mijn oom heeft een lang weekend vrij. Maar dat vertel ik allemaal de volgende keer.
Byebye en een hele dikke knuffel!

ps. Foto's komen zo snel mogelijk :)

  • 17 April 2014 - 11:47

    Joëlle:

    Nice :)

  • 17 April 2014 - 16:28

    Coralie:

    Enjoyyy!

    Nog steeds jammer dat ik je niet kon komen uitzwaaien door mn stage. :(

    Dikke knuffel vanuit België! xx

  • 17 April 2014 - 17:41

    Corina:

    Veel plezier en geniet ervan! Leuk om het verslag te lezen! xxx

  • 19 April 2014 - 06:32

    Diny Van Der Kooij:

    Fijn om zo je belevenissen mee te maken. Ben benieuwd naar het vervolg.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

In love with Australia

23 Mei 2014

Varen, klimmen en genieten :D

13 Mei 2014

Relaxte weekjes :)

23 April 2014

Het mooie paasweekend

17 April 2014

The beginning

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 3685

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: