Het mooie paasweekend - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu Het mooie paasweekend - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu

Het mooie paasweekend

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2014 | Australië, Melbourne

Heei allemaal!

Het is nog maar vijf daagjes geleden dat ik het vorige verslag heb getypt, maar ik moet nu toch echt wel weer de volgende schrijven, want ik heb zoveel dingen gedaan afgelopen weekend! Het was een heerlijk lang weekend en mijn wereldbeeld is weer een heel stuk verbreed.

Op vrijdag gingen we op weg naar het zuiden. De dag begon regenachtig maar toen we steeds meer in de buurt kwamen van de bestemming, werd het weer steeds beter. We gingen naar de kangoeroes in Highfield-Mornington Peninsula Natural Park. De weg erheen was ook al een hele mooie route. Als je net de stad uitrijdt, ben je echt opeens in zo'n weids landschap! We kwamen langs hele mooie groene heuvels en grote wijnvelden. Alles stond mooi in bloei omdat er weer aardig wat regen was gevallen, vergeleken met de zomer. In de zomer is namelijk heel veel(vooral het gras) geel door de hitte.

Toen we bij Highfield aan kwamen, zagen we al bijna gelijk de kangoeroes. Wat een grappige beesten zijn dat en wat kunnen die hard rennen/springen! Er zaten er echt ontzettend veel en je kon ook redelijk dichtbij komen(zie de foto's). Moest echt heel hard lachen om de bekkies die ze soms trokken ;) Daarnaast was het ook een prachtig natuurpark. In Nederland is zoveel aangeplant en hier was alles gewoon de natuur zelf. Mooie heuvels, hier en daar wat bomengroepjes en in de verte zag je de zee. Echt heel gaaf! Ik zou ook echt zo weer daar naar toe gaan; het is alleen een beetje lastig dat ik zelf nog geen auto heb.

Vervolgens zijn we naar Cape Shanck gereden. Hier had je echt een fantastisch uitzicht over de zee vanaf een paar hoge kliffen. Je zag de golven onder je kapot slaan tegen de hoge rotsen en toen besefte ik dat ik echt op vakantie was. We waren hier jammer genoeg niet zo lang, omdat mijn nichtje en mijn neefje in de auto zaten. Je kon namelijk ook nog helemaal via trappen naar beneden richting de zee en als ik er nog een keertje kom, ga ik dat zeker doen!

Daarna was het toch echt wel tijd om wat te gaan eten. En in Australië heb je daar perfecte plekjes voor. Gewoon ergens midden in dat natuurpark had je openbare barbecues staan. Dit zijn gewoon warme platen die je aan kan zetten wanneer je wilt en dan kan je barbecuen. Deze staan op heel veel verschillende plekken in Australië. Echt ontzettend leuk! Hier ook nog even gezellig gevoetbald met mijn neefje, nichtje en oom. Samengevat was dit dus echt een geweldige dag waarin ik echt wat mooie dingen van Australië heb gezien.

Zaterdag 19 april
Dit was ook echt weer een ontzettend leuke dag. Mijn oom nam ons mee naar een footy wedstrijd, een echte typische Australische sport dat een beetje lijkt op American Footbal.(waarschijnlijk beledig ik nu echt de sport volgens de Australiërs, maar vanuit mijn oogpunt was dat gewoon zo ;)) Dit was in een super groot en mooi stadion. Ik kreeg een sjaal om van Collingwood, dus ik was een echte footy fan ;) Uiteindelijk had dat team gewonnen, dus dat maakte het nog leuker!

Toen het afgelopen was hebben we ook nog een heel klein rondje door het CBD gemaakt. Hiervoor hoefde je namelijk alleen maar een brug over. Vanaf de brug had je echt een heel mooi uitzicht op het CBD maar ook op alle andere stadions(o.a. van de Australian Open) en het station Flinders street. Ik wou dat wij in Nederland een station als Flinders zouden hebben, wat een mooi station is dat! Echt nog helemaal in de oude sferen, warme kleuren en zo'n mooi gebouw! Dit station is ook bekend door de klokken die bij de hoofdingang hangen. ('Meet you under the clocks')

Het CBD is ook echt heel gaaf! Tussen alle hoge gebouwen door heb je allemaal hele smalle straatjes('lanes') en hier zitten heel veel verschillende eettentjes, echt heel gezellig! Daarnaast was er in 1 van de hoofdstraten ook net een H&M geopend(eerste in Australië) en ik heb nu beseft dat wij niet mogen klagen als we in de rij staan tijdens het winkelen ;) Er stond hier echt een rij helemaal buiten het gebouw langs. Echt bizar!

Zondag 21 april
Eerste paasdag hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn eerst naar een leuk kerkje geweest waar mijn oom en tante vaker komen. Daarna heb ik lekker uitgebreid geluncht met mijn familie en dit was ontzettend gezellig! 'S middags zijn we met de Cabrio! naar het skatepark aan zee en naar Port Melbourne gereden. Bij Port Melboure was vroeger de haven. Hier stonden dan ook 2 vuurtorens. Hier hebben we een wandelingetje gemaakt. 'S avonds had mijn oom een heerlijk paasdiner klaargemaakt met ham van de bbq. Dit was dus echt genieten!

Tweede paasdag zijn we even naar een hele grote shopping mall geweest. Echt heel bizar hoe groot dat hier is. Ik had nog lang niet alles gezien want we gingen ook nog naar de bios. De rest van deze dag gewoon even bijgekomen van alle indrukken die ik tot nu toe heb gekregen. Ik ga snel weer schrijven!

  • 24 April 2014 - 16:49

    Corina:

    Ik geniet ervan om je verhalen te lezen! Prachtige foto's!
    Veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

In love with Australia

23 Mei 2014

Varen, klimmen en genieten :D

13 Mei 2014

Relaxte weekjes :)

23 April 2014

Het mooie paasweekend

17 April 2014

The beginning

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 3689

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: