Relaxte weekjes :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu Relaxte weekjes :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu

Relaxte weekjes :)

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg

13 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Hallo lieve mensen!
Het is al weer een tijdje geleden, maar wat leuk dat jullie weer de moeite nemen om mijn verhaaltje van de afgelopen dagen te lezen :)
Ik heb tot nu toe weer heel veel dingen gedaan, dus ik zal jullie een kleine samenvatting geven ;)

Op 23 april stond een lekker dagje stadten op mijn programma. Melbourne is echt een super grote stad met heel veel dingen om te zien en doen, dus had in 1 dagje nog maar een heel klein deel gezien. Ik ging eerst naar ACMI(Australian Centre of the Moving Image). Hier was een tentoonstelling over de filmgeschiedenis, dus dat was wel grappig. Hier kon je ook een aantal hele oude games spelen en ik moet zeggen dat dat nog best wel moeilijk was :p Daarna ben ik ook nog even de National Gallery ingedoken. Hier hing allemaal kunst van de aboriginals. Echt heel leuk om te zien! Heel veel stipjes en streepjes die uiteindelijk toch 1 geheel vormen. Daarna ben ik lekker door de stad gaan dwalen. Ik ging langs 1 van de bekendste laantjes(zie vorige verslag) waar alle muren beklad waren met graffiti en waar ze ook aan het spuiten waren. Als je me nu vraagt waar ik nog meer in de stad ben geweest zou ik dat niet weten, maar ik weet wel dat er hele goede straatmuzikanten waren! Vervolgens gezellig met mijn oom wezen lunchen en voor het eerst in mijn leven ' dumplings' op. (chinees gerecht)

Daarnaast fiets ik nu ook ontzettend veel. Ik ben al 2 keer naar de stad gefietst en dat is nog een aardig eindje. De eerste keer ging ik langs de kust naar de Docklands(oude havens en heel veel winkels). Het was echt een hele mooie tocht langs de kust! Dit was een spontaan plan, dus ik had jammer genoeg niet de leukste plekjes van de Docklands gezien want ik had geen boekje mee. Ook ben ik een dagje naar de Botanical gardens gefietst midden in de stad. Wat is dat mooi zeg! Lopen door een stuk bamboobos, palmbos en kassen met allemaal mooie bloemen. Echt heel gaaf! Ook hadden ze een heel leuk kruidentuintje en daar rook het zóó lekker! Ik had daar wel heel de dag kunnen zitten, maar ik moest weer op huis aan. Dit duurde allen iets langer dan ik gepland had, want ik was de verkeerde kant op gereden toen ik bijna thuis was, dus toen was ik opeens weer bijna in de stad... Maarja, 1 voordeel, nu ken ik de weg naar de stad uit mijn hoofd ;)
Die avond erna had ik ook met een Nederlands meisje afgesproken die hier stage loopt in een bloemenzaak. Heel leuk om weer gezellig met iemand van mijn leeftijd af te spreken!

Ook heb ik een deel van de Dandenong Creek Trail gefietst. De trail was zelf heel leuk alleen jammer dat ik eerst echt bijna 50 km moest fietsen om er te komen :) De trail was in een natuurpark, dus dit was wel echt heel mooi! Hier zaten bijzondere vogels en er stond ook dat ik uit moest kijken voor slangen. Jammer genoeg had ik die niet gezien.. Op de terugweg(ook een stukje langs de Creek alleen hier zat hij tussen betonnen blokken) zaten er opeens echt heel veel kaketoes, echt heel grappig om er opeens zoveel in het wild te zien!

Ook maak ik natuurlijk veel strandwandelingen, want ik zit echt op 5 minuutjes van de kust. Zo kwam ik 1 keer langs een echt super mooie rooie rotspartij(Red Bluff in de Half Moon Bay)waar ik over heen geklauterd heb. Vanaf hier had je echt een super mooi uitzicht over de zee! De terugweg liep ik boven de kust langs(de kust ligt namelijk op veel plekken een stukken lager dan alle huizen). Hier had je een heel leuk smal natuurpaadje. Op een gegeven moment kwam ik bij een picknick tafel met daaraan een tas. Hier stond op 'poem pouch' Ik ging kijken wat het was en hier zaten dus allemaal gedichten en verhaaltjes in van mensen die er voorbij zijn gekomen. Echt heel leuk!

Mijn koningsdag was ook zeker geslaagd! Het was een drukke dag, maar wel ontzettend leuk! 's Ochtends zijn we eerst naar het Oranje feest hier in Melbourne geweest. Hier stonden allemaal Nederlandse kraampjes met bijvoorbeeld poffertjes, kroketten en oliebollen ;) Daarna ging ik met de tram naar het strand want er was daar een soort beach volleybal toernooi georganiseerd. Dit was erg leuk, maar ik voelde me een beetje jong ;) 's avonds ging ik naar een jeugdavond van de kerk. Ik was alleen helemaal verdwaald op de heenweg. Dus ik de weg gevraagd aan 2 jongens die een katholieke kerk uit kwamen en ik moet zeggen dat ze erg behulpzaam waren. Bijna 10 minuten met hen staan kletsen, ook al was ik al te laat ;) Uiteindelijk had ik het gevonden en het was een gezellige avond!

Ook ben ik naar verschillende markten geweest, dat was echt heel leuk! Heel veel eten en daarnaast heel veel typische Australische dingetjes zoals boemerangs en didgeridoos. Ook naar een soort backpackers reisorganisatie gegaan om gewoon wat informatie te vragen en ik heb besloten dat ik in juni ga backpacken! Lekker Australië ontdekken. Ik twijfelde wel om alleen te gaan, maar het meisje met wie ik sprak ging ook alleen en ze zegt dat je al heel snel mensen tegen komt waarmee je samen kunt reizen. Dus ik heb er ontzettend veel zin in!

Donderdag ga ik ook al even 5 dagen backpacken. Ik ga via de Great Ocean Road(1 van de mooiste kustroutes ter wereld) richting Adelaide met 3 meiden uit Duitsland. Maar dat verhaal vertel ik de volgende keer!

Daarnaast ben ik nu ook veel aan het oppassen en een beetje aan het schoon maken om wat te verdienen. Geld heb je hier namelijk echt wel nodig, helemaal als ik ga backpacken ;)

Ook is het nog ontzettend gezellig bij mijn oom en tante. Het is net een 5 sterren hotel, dus ik word hier echt verwend!

Het laatste wat ook nog ontzettend leuk was, was de assembly bij Linde op school. Zij kreeg namelijk een award en dan mag familie komen kijken. Het was echt een ontzettend leuk gezicht om al die kindertjes in school uniform in rijen op het schoolplein te zien zitten met veel te grote tassen. Het is daar echt veel gedisciplineerder dan in Nederland! Ze gingen ook allemaal heel serieus het volkslied en het schoollied zingen. Echt schattig!

Maar ik ga er nu maar een eind aan breien, want het is echt super lekker weer, dus ik ga denk straks maar weer naar het strand :D

  • 21 Mei 2014 - 20:59

    Nellie:

    Hoi Daan, het is haast niet bij te houden wat jij allemaal ziet en meemaakt...zo te lezen doe je heel veel indrukken op. Heel leuk om door jouw schrijfsels dat een beetje mee te maken. Bij sommige foto's denk je 'oh dat past bij dat verhaal..'. Maar dat lukt niet altijd, dus een kleine ondertiteling bij de foto's lijkt me wel wat!
    Alleen dat backpacken in je eentje..brr..je bent nu ook veel alleen op pad, maar dan is je familie nog achter de hand indien nodig. Maar ik moet niet zeuren zeker??!! Daar stop ik dan nu gelijk mee hoor.
    Ik wens je nog een hele leuke tijd toe in Australië!

    liefs van Nellie (ook namens Kees, Nienke, Jasper en Thijs)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

In love with Australia

23 Mei 2014

Varen, klimmen en genieten :D

13 Mei 2014

Relaxte weekjes :)

23 April 2014

Het mooie paasweekend

17 April 2014

The beginning

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3698

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: