Varen, klimmen en genieten :D - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu Varen, klimmen en genieten :D - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Danielledown-under - WaarBenJij.nu

Varen, klimmen en genieten :D

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg

23 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Heeei allemaal!!
Lekker aan het genieten van het mooie weer in Nederland?? Hier heb ik ook echt nog ontzettend lekker weer voor de tijd van het jaar. Bijna elke dag is het nog wel boven de 20 graden en daarmee is het de warmste mei maand sinds 7 jaar ofzo :)
Maar ik heb weer heel wat leuke dingetjes gedaan!

Dinsdag 13 mei
Vandaag was het echt een leuke dag! Ik had met Pleuni in de stad afgesproken om wat leuks te gaan doen en dat hebben we ook zeker gedaan! We gingen met een Yarra river cruise(klinkt heel luxe, maar het was gewoon een rondvaart boot :p) door de stad richting Williamstown. Dit is een klein havendorpje. We hadden 2 uur om daar wat rond te kijken want dan ging onze boot weer terug. We kwamen toen bij een hele mooie kustlijn met allemaal stenen. Hier hebben we natuurlijk een aantal leuke foto's gemaakt :) Daarna gingen we lekker lunchen met een mooi uitzicht op de haven met daarachter de skyline van Melbourne. Nadat we weer terug waren gevaren hadden we een lekker ijsje op en zijn we de Eureka tower opgegaan. Dit is de hoogste toren van Melbourne en vanaf hier had je een heel mooi uitzicht over de stad. Aan de ene kant had je de mooie baai en aan de andere de bergen.

Donderdag 15 mei
Vandaag zou ik eigenlijk de Great Ocean Road gaan doen, maar de meiden met wie ik zou gaan hadden de dag van te voren gezegd dat ze toch niet gingen. Dus toen moest ik wat anders verzinnen. Amerens had vrij dus toen zijn we samen een mooie wandeling gaan maken in Mornington National park. Hier een zelf geplukt appeltje op en ook nog heerlijk geluncht!

Zaterdag 17 mei
Vandaag ging ik eerst naar de reisorganisatie waarbij ik zit voor mijn tijd dat ik ga backpacken in juni. Hier heb ik weer een hele lange tijd gezeten en alle plannen doorgenomen en ik ga echt zooo veel leuke dingen doen! Bijna teveel om op te noemen! Ik moest alleen weer op tijd weg, want Linde ging op de Magic Piano spelen in een soort kunsthal. Dit was echt ontzettend leuk en wat deed ze het goed!! Daarna zijn we weer lekker wezen lunchen bij een Chinees restaurantje. Hier heb ik voor het eerst Laksa op, wat is dat lekker zeg!

Maandag 19 mei
Vandaag was ook echt weer een hele gave dag! Ik ging 's ochtends vroeg met de trein richting Upper Ferntree Gully. Dit ligt aan een heel mooi National Park. In dit park ligt ook de memoriam walk 1000 steps of Kakoda. Dit is een oude en glibberige trap van 1000 treden door de bushbush. Dit was echt heel gaaf! Ik had echt het gevoel alsof ik door het tropisch regenwoud liep en de lorykeets vlogen om mijn oren. Daarnaast nog 2 kleine wandelroutes daar gemaakt. Onderweg werd ik ook 2 keer opgeschrikt door een leuke kangoeroe.

Daarnaast ben ik nog steeds veel aan het oppassen en schoonmaken. Maar nu mijn backpack reisje heel erg in de buurt komt, ben ik daar ook heel veel voor aan het voorbereiden. Opzoeken waar ik allemaal kom en wat ik daar kan doen en daardoor krijg ik er alleen maar meer zin in. Ik ga namelijk volgende week donderdag al weg. Ik heb een hele goede backpack gekregen van een vriendin van Amerens, dus ik kan er helemaal tegenaan! :D

Maar eerst ga ik dit weekend nog een tour doen langs de Great Ocean Road. Het is een 4wd tour, dus we gaan ook stukjes door Otway national park en daar slapen we dus ook in tentjes. Mijn tas is al helemaal ingepakt en over precies een half uur vertrekt de trein die ik moet hebben. Ik heb er echt ontzettend veel zin in!

Allemaal een heel fijn weekend en een hele dikke knuffel!


  • 23 Mei 2014 - 13:22

    D.v.d.Kooij:

    Wat een mooie plannen. Veel plezier.xxxxx

  • 25 Mei 2014 - 19:00

    Coralie:

    Schaamschaam, ik dacht: laat ik weer is een verslagje gaan lezen, liep ik er al drie achter!
    Maar ik ben weer helemaal bijgelezen!

    Fijn dat je t zo naar je zin hebt, lieve Daan!
    Het niet té leuk gaan vinden daar he, anders kom je straks niet meer terug! :(

    Nu je alweer ruim een maand weg bent, missen we je steeds meer. T is gek om te bedenken dat je zo ver weg zit.. Gelukkig bestaan skype, whatsapp, fb en deze site. :)

    Lief zusje, geniet van de tijd daar, voor je t weet is t voorbij! Doe voorzichtig en knuffels voor Amerens, Dirk, Mees en Linde!

    Liefs Coralie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2014

In love with Australia

23 Mei 2014

Varen, klimmen en genieten :D

13 Mei 2014

Relaxte weekjes :)

23 April 2014

Het mooie paasweekend

17 April 2014

The beginning

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 3692

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: